Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-8 класів (НУШ)

      Оцінювання учнів 5-8 класів здійснюється відповідно до Наказу МОН № 1093 від 02.08.2024 року (згідно з Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898) та з урахуванням рекомендацій, викладених у Листі МОН № 1/4895-25 Про окремі питання оцінювання результатів навчання від 12.03.2025 року.

https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна підсумкова атестація. Оцінювання може здійснюватися як у процесі навчання (поточне), так і на різних його етапах (підсумкове).

Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності.

У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета / інтегрованого курсу навчального плану освітньої програми закладу освіти.

Критерії оцінювання дають змогу здійснювати оцінювання результатів навчання у 12-бальній шкалі оцінювання, що реалізується за чотирма рівнями (початковий, середній, достатній, високий). Кожний наступний рівень охоплює вимоги до попереднього, а також додає нові.

Критерії оцінювання згідно з Наказом МОН № 1093 від 02.08.2024: загальні (Додаток 2) та галузеві (Додатки 3-12):

загальні критерії оцінювання;

критерії оцінювання мовно-літературної галузі (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин);

критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови);

критерії оцінювання математичної галузі;

критерії оцінювання громадянської та історичної галузі;

критерії оцінювання природничої галузі;

критерії оцінювання інформатичної галузі;

критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі;

критерії оцінювання технологічної галузі;

критерії оцінювання мистецької галузі;

критерії оцінювання галузі «Фізична культура».