Робота бібліотеки та забезпечення підручниками
Робота бібліотеки та забезпечення підручниками
Основні завдання й напрямки роботи бібліотеки:
-
сприяти розвитку навчально-виховного процесу;
-
виховувати у школярів шанобливе ставлення до книжки як до головного джерела знань;
-
забезпечувати ріст професійної компетентності педагогічних кадрів;
-
сприяти різними формами та методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів;
-
виховувати інформаційну культуру в учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формувати навички систематизації та особистісної оцінки інформації;
-
навчати школярів технологій користування бібліотеками всіх типів;
-
сприяти вихованню культури, національної свідомості у школярів;
-
створити комфортне бібліотечне середовище; реформувати бібліотеку в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо;
-
при безпосередньому спілкуванні із читачами приймати найбільш доцільні для кожної конкретної ситуації форми впливу на читання дитини – рекомендаційні бесіди, бесіди про прочитане, індивідуальні консультації біля стендів, книжкових полиць відкритого доступу, аналіз читацького формуляра.
Основні показники роботи бібліотеки:
Бібліотечний фонд (всього на 01.06.2011 р.) |
У тому числі (примірників) | |
---|---|---|
підручники | художня література | |
25 361 | 22 646 | 2 715 |
Читачів (всього на 01.06.2011 р.) |
З них (осіб) | |
---|---|---|
учнів | викладачів | |
1 727 | 1576 | 151 |
Щорічно фонд бібліотеки поповнюється скандинавською літературою:
Скандинавська література, всього | У тому числі (примірників) | |||
---|---|---|---|---|
Шведська література | Норвезька література | Фінська література | Данська література | |
518 | 126 | 148 | 96 | 148 |
Зростання бібліотечного фонду гімназії
У бібліотеці гімназії оформлені тематичні виставки:
- "Міжнародний день дитячої книжки"
- "Куренівська трагедія"
- "Чорна трагедія на кольоровій землі"
- "До 50-річчя з дня першого польоту людини у космос"
- "День цивільної оборони"
- "Книга вчить, як на світі жити"
- "На допомогу класному керівнику"
- "Права дитини в Україні"
- "Здоров’я дітей – здоров’я нації"
- "Моя країна – Україна"
- "Випускнику та майбутньому студенту»"
Книжкові виставки:
- "Козацька слава в серцях у нас"
- "Бережи себе, малюк!"
- "День космонавтики"
- "Нам з Землею разом жити"
- "Українська мова – давня й молода"
- "Уклін живим – загиблим слава"
- "Чарівне царство казок"
- "Гетьмани України"
- "Жива вода його слова" (До дня народження Т.Г.Шевченко)
- "Нові надходження в бібліотеці"
- "Мандруємо планетою казок"
- "Мовні перлини для кожної дитини"
- "Методичні розробки Скандинавської гімназії"
- "Цікаво знати…"
Форми роботи:
- бесіди про письменників, книги, твори;
- екскурсії до бібліотеки;
- літературні ігри, вікторини, подорожі;
- голосні читання книжок;
- консультаційна допомога в підборі книжок;
- обговорення книг;
- бібліотечні уроки.
Зустріч з письменником Олесем Ільченко
Любов та повага до книг виховується у школярів при проведенні таких масових заходів, як урок-гра "Бережи книгу", де діти в ігровій формі розповідають про правила поводження з книгою, а також під час проведення свят "Посвята в читачі", "Прощавай, букварику", зустріч з авторами сучасної дитячої літератури Олесем Єльченко та Євгенією Пирог.
Бібліотечні уроки у молодших школярів завжди проводяться у формі гри. Це "Книжковий гардероб", "Звірята лікують книгу", "З якої казки ці слова?" та багато інших. Вони мають мету залучити дітей до читання книжок.
Бібліотечний урок до дня народження Г.-Х. Андерсена
Бібліотечні уроки для учнів середнього та старшого шкільного віку проводяться у формі бесід, годин спілкування таких як "Я – книжка, я – товариш твій", "Періодика, адресована молоді", "Комп’ютер і діти", "Знати, щоб жити" та інші.
Вже стало доброю традицією проводити в гімназії щорічну благодійну акцію "Подаруй улюблену книгу бібліотеці". Учні активно беруть участь у цьому проекті, і завдяки їм фонд бібліотеки поповнився різноманітною літературою: енциклопедіями, словниками, казками українських письменників, пригодницькими та детективними романами.
Для учнів середньої та старшої школи оформлюються інформаційні фотовиставки: "Минуще все, любов лиш вічна", "Волі народної дзвін", "Шкідливі звички – шлях в безодню", "Ми вшановуємо пам’ять Шевченка", "Птахи – окраса природи", "Живі у пам’яті народній" (до Дня Перемоги), "Афганістан як ниюча рана" та багато інших.
Бібліотека систематично інформує педагогів про нові документи в галузі освіти, матеріали з викладання окремих предметів, нові підручники, отримані бібліотекою, функціонує тематична виставка "Методичні розробки Скандинавської гімназії".
Передплачується 47 найменувань періодичних видань, з них "Початкова освіта", "Шкільний світ", "Розкажи онуку", "Позакласний час", "Дивослово", "Зарубіжна література в школі", "Все для вчителя" та багато інших. Читачі-учні залюбки читають такі періодичні видання: "Пізнайко", "Барвінок".
На допомогу учням і вчителям розроблені тематичні папки: "Твоє здоров’я у твоїх руках", "Моя мова калинова", "Правове виховання учнів", "Моя країна – Україна", "Видатні імена України", "Знаменні і пам’ятні дати", "Вислови про…", "Ріка нашої пам’яті" та інші. Вони допомагають учням у підготовці домашнього завдання, при написанні рефератів тощо.
У бібліотеці працює книжкова лікарня. Члени книжкової лікарні ремонтують, "лікують" книжки, підручники.
Своєчасно обліковуються й обробляються підручники, що надходять до бібліотеки. Бібліотекарем Бєляєвою С.П. ведеться картотека підручників. Після закінчення навчального року систематично проводиться «Аналіз забезпеченості підручниками учнів школи на навчальний рік». Організовано проходить видача і повернення у бібліотеку підручників гімназії. Ведеться робота із збереження книжкового фонду. Разом з учнями самоврядування проводяться загальногімназійні рейди з перевірки стану підручників. Підсумки перевірок оголошуються по шкільному радіо. У співпраці з благодійним фондом "Сканді" бібліотечний фонд поповнюється художньою літературою для учнів гімназії.
З метою бібліотечної самоосвіти бібліотекарем регулярно відвідуються семінари, засідання, що організовуються районним методичним об’єднанням шкільних бібліотек.