Робота бібліотеки та забезпечення підручниками

Робота бібліотеки та забезпечення підручниками

Основні завдання й напрямки роботи бібліотеки:

  • сприяти розвитку навчально-виховного процесу;
  • ­виховувати у школярів шанобливе ставлення до книжки як до головного джерела знань;
  • забезпечувати ріст професійної компетентності педагогічних кадрів;
  • сприяти різними формами та методами бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів;
  • виховувати інформаційну культуру в учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формувати навички систематизації та особистісної оцінки інформації;
  • навчати школярів технологій користування бібліотеками всіх типів;
  • сприяти вихованню культури, національної свідомості у школярів;
  • створити комфортне бібліотечне середовище; реформувати бібліотеку в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо;
  • при безпосередньому спілкуванні із читачами приймати найбільш доцільні для кожної конкретної ситуації форми впливу на читання дитини – рекомендаційні бесіди, бесіди про прочитане, індивідуальні консультації біля стендів, книжкових полиць відкритого доступу, аналіз читацького формуляра.

Основні показники роботи бібліотеки:

Бібліотечний фонд
(всього на 01.06.2011 р.)
У тому числі (примірників)
підручники художня література
25 361 22 646 2 715

Читачів
(всього на 01.06.2011 р.)
З них (осіб)
учнів викладачів
1 727 1576 151

Щорічно фонд бібліотеки поповнюється скандинавською літературою:

Скандинавська література, всього У тому числі (примірників)
Шведська література Норвезька література Фінська література Данська література
518 126 148 96 148

Зростання бібліотечного фонду гімназії

графік Зростання бібліотечного фонду Скандинавської гімназії

У бібліотеці гімназії оформлені тематичні виставки:

  • "Міжнародний день дитячої книжки"
  • "Куренівська трагедія"
  • "Чорна трагедія на кольоровій землі"
  • "До 50-річчя з дня першого польоту людини у космос"
  • "День цивільної оборони"
  • "Книга вчить, як на світі жити"
  • "На допомогу класному керівнику"
  • "Права дитини в Україні"
  • "Здоров’я дітей – здоров’я нації"
  • "Моя країна – Україна"
  • "Випускнику та майбутньому студенту»"

Книжкові виставки:

  • "Козацька слава в серцях у нас"
  • "Бережи себе, малюк!"
  • "День космонавтики"
  • "Нам з Землею разом жити"
  • "Українська мова – давня й молода"
  • "Уклін живим – загиблим слава"
  • "Чарівне царство казок"
  • "Гетьмани України"
  • "Жива вода його слова" (До дня народження Т.Г.Шевченко)
  • "Нові надходження в бібліотеці"
  • "Мандруємо планетою казок"
  • "Мовні перлини для кожної дитини"
  • "Методичні розробки Скандинавської гімназії"
  • "Цікаво знати…"

Форми роботи:

  • бесіди про письменників, книги, твори;
  • екскурсії до бібліотеки;
  • літературні ігри, вікторини, подорожі;
  • голосні читання книжок;
  • консультаційна допомога в підборі книжок;
  • обговорення книг;
  • бібліотечні уроки.

Зустріч з письменником Олесем Ільченко

Зустріч з письменником Олесем Ільченко

Любов та повага до книг виховується у школярів при проведенні таких масових заходів, як урок-гра "Бережи книгу", де діти в ігровій формі розповідають про правила поводження з книгою, а також під час проведення свят "Посвята в читачі", "Прощавай, букварику", зустріч з авторами сучасної дитячої літератури Олесем Єльченко та Євгенією Пирог.

Бібліотечні уроки у молодших школярів завжди проводяться у формі гри. Це "Книжковий гардероб", "Звірята лікують книгу", "З якої казки ці слова?" та багато інших. Вони мають мету залучити дітей до читання книжок.

Бібліотечний урок до дня народження Г.-Х. Андерсена

Бібліотечний урок до дня народження Г.-Х. Андерсена

Бібліотечні уроки для учнів середнього та старшого шкільного віку проводяться у формі бесід, годин спілкування таких як "Я – книжка, я – товариш твій", "Періодика, адресована молоді", "Комп’ютер і діти", "Знати, щоб жити" та інші.

Вже стало доброю традицією проводити в гімназії щорічну благодійну акцію "Подаруй улюблену книгу бібліотеці". Учні активно беруть участь у цьому проекті, і завдяки їм фонд бібліотеки поповнився різноманітною літературою: енциклопедіями, словниками, казками українських письменників, пригодницькими та детективними романами.

Для учнів середньої та старшої школи оформлюються інформаційні фотовиставки: "Минуще все, любов лиш вічна", "Волі народної дзвін", "Шкідливі звички – шлях в безодню", "Ми вшановуємо пам’ять Шевченка", "Птахи – окраса природи", "Живі у пам’яті народній" (до Дня Перемоги), "Афганістан як ниюча рана" та багато інших.

Бібліотека систематично інформує педагогів про нові документи в галузі освіти, матеріали з викладання окремих предметів, нові підручники, отримані бібліотекою, функціонує тематична виставка "Методичні розробки Скандинавської гімназії".

Передплачується 47 найменувань періодичних видань, з них "Початкова освіта", "Шкільний світ", "Розкажи онуку", "Позакласний час", "Дивослово", "Зарубіжна література в школі", "Все для вчителя" та багато інших. Читачі-учні залюбки читають такі періодичні видання: "Пізнайко", "Барвінок".

На допомогу учням і вчителям розроблені тематичні папки: "Твоє здоров’я у твоїх руках", "Моя мова калинова", "Правове виховання учнів", "Моя країна – Україна", "Видатні імена України", "Знаменні і пам’ятні дати", "Вислови про…", "Ріка нашої пам’яті" та інші. Вони допомагають учням у підготовці домашнього завдання, при написанні рефератів тощо.

У бібліотеці працює книжкова лікарня. Члени книжкової лікарні ремонтують, "лікують" книжки, підручники.

Своєчасно обліковуються й обробляються підручники, що надходять до бібліотеки. Бібліотекарем Бєляєвою С.П. ведеться картотека підручників. Після закінчення навчального року систематично проводиться «Аналіз забезпеченості підручниками учнів школи на навчальний рік». Організовано проходить видача і повернення у бібліотеку підручників гімназії. Ведеться робота із збереження книжкового фонду. Разом з учнями самоврядування проводяться загальногімназійні рейди з перевірки стану підручників. Підсумки перевірок оголошуються по шкільному радіо. У співпраці з благодійним фондом "Сканді" бібліотечний фонд поповнюється художньою літературою для учнів гімназії.

З метою бібліотечної самоосвіти бібліотекарем регулярно відвідуються семінари, засідання, що організовуються районним методичним об’єднанням шкільних бібліотек.

<< Назад