Організація виховної роботи, основні та найбільш цікаві заходи
Організація виховної роботи, основні та найбільш цікаві заходи
Модернізація сучасної світи, удосконалення її системи й спрямованості передбачає пошук шляхів підвищення якості педагогічного процесу. Під час планування виховної роботи на 2010-2011 н.р. враховувалися ступінь зайнятості дітей навчанням та іншими суспільно-корисними справами, рівень їх досвіду та організаційних навичок.
Одна з найбільш важливих проблем у повсякденній діяльності адміністрації та всього педагогічного колективу – дійти до кожного учня, сприяти його особистісному розвитку. Сучасна школа має завдання виховувати відповідальну особистість, що вміє самоутверджуватись, адекватно мислити, прагне змінити на краще своє життя й життя своєї країни.
Виховна робота спрямована на виконання завдань:
-
формування свідомого громадянина, якому притаманні високі моральні ідеали суспільства, любов до Батьківщини, відповідальність за виконання громадянського обов’язку;
-
виховання поваги до Конституції, законів держави, прийнятих у ній правових норм, сформованість потреби в їх дотриманні, високій правосвідомості;
-
формування вмінь, необхідних для участі учнів у житті суспільства, реалізації його ідеалів і цінностей;
-
виховання дисциплінованості, працьовитості, завзятості, почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію;
-
формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадською відповідальністю;
-
забезпечення високої художньо-естетичної освіченості й вихованості особистості;
-
розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов її самореалізації;
-
забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, зміцнення здоров’я, формування потреби здорового способу життя.
Педагогічний колектив гімназії керувався в своїй роботі Конституцією України, Законом України «Про загальну середню освіту», Конвенцією про права дитини, Державною національною програмою «Освіта України ХХІ століття», Національною програмою «Діти України», концепцією демократизації українського виховання, концепцією національного виховання.
Родинне свято в початковій школі
Правове виховання
У правовому вихованні особливого значення набуває особистісно орієнтований підхід, коли в центрі освітньо-виховного процесу – інтереси дитини, її потреби та можливості, права окремої особистості.
Враховуючи зазначене в гімназії протягом листопада відбувся тиждень захисту прав дитини . Під час проведення тижня були проведені виховні години: "Дитина та її здоров’я", на уроках історії та права обговорювали "Конвенцію про права дитини". Психологом гімназії Г.В. Брюхановою був організований тренінг "Сім’я. Регулювання сімейних відносин", після якого проведено анкетування для учнів 8-11 класів.
В ході тижня бібліотекар гімназії Бєляєва С.П. підготувала бібліотечний урок для паралелі 6-их класів "Дитина в несприятливих умовах та екстремальних ситуаціях".
Завершився тиждень круглим столом з класними керівниками щодо надання допомоги в роботі з неблагополучними сім’ями, учнями, що підлягають негативному впливу.
Під час традиційного Місячника правових знань учні гімназії зустрічалися з працівниками кримінальної міліції, де могли отримати відповіді щодо кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Українсько-австрійська організація "Кіндердорф Україна" вкотре організувала фотовиставку "Наркотик – убивця!" в рамках профілактики негативних явищ серед підлітків та молоді. Мета виставки – попередження дітей про наслідки вживання наркотичних та інших хімічних речовин і скоєння злочинів під впливом їх дії.
Сторінки кінолекторію
Учні 8-10 класів були запрошені до кінолекторію "Робота за кордоном – розвіювання міфів", під час перегляду якого переконалися, яку небезпеку становить торгівля людьми.
Гімназисти 5-7-х класів брали участь у конкурсі малюнку "Я маю право на …". Кращі роботи конкурсу були надані на районну виставку, яка проходила в рамках місячника.
Старшокласники переглянули театралізовану виставу "Три краплі", за допомогою якої, змогли на емоційному рівні відчути всю відповідальність щодо прийняття правильних рішень.
11 березня психологічною службою Скандинавської гімназії було проведено загальношкільний День безпеки дітей в Інтернеті. Зустрічі з учнями відбулись в актовому залі окремо для різних вікових категорій: дітей 5-6, 7-8 та 9-11 класів. Під час бесід школярі були ознайомлені зі змістом офіційного листа МОН України та інформацією щодо профілактики спілкування з незнайомими в Інтернет мережі, можливими наслідками такого необачного спілкування та шляхами їх уникнення.
18–20 березня відбулась VІ регіональна конференція старшокласників "Модель ООН. Київ – 2011" під гаслом «Наш рік. Наш голос», у якій взяли участь учні Скандинавської гімназії. Організація Об’єднаних Націй оголосила 2011 роком молоді. Тема конференції "Молодь – запорука стійкого розвитку людства" розкривала суть роботи юних делегатів.
День безпеки дітей в Інтернеті |
Команда старшокласників гімназії на конференції |
Превентивне виховання
Мета превентивного виховання направлена на створення умов для формування та виявлення у соціальному просторі сталої, безпечної, відповідальної поведінки дітей на основі сформованості превентивного світогляду, імунітету, здатності до супротиву щодо негативних впливів соціального середовища групи та окремих осіб. Тому в гімназії протягом року проводяться профілактичні заходи.
Традиційно у вересні відбувається місячник "Увага! Діти на дорозі!" серед учнів гімназії. Діти разом із вчителями, вихователями розробляють карти-маршрути найбезпечнішого руху від дому до школи. Під час групи подовженого дня були проведені ігрові години з правил дорожнього руху (розвиваючі ігри), виховні години, вікторини, конкурси малюнків з Правил дорожнього руху.
В актовій залі гімназії усі класи переглянули виставу лялькового театру "Подорож у королівство трьох кольорів". Разом із героями побували у казковій подорожі, під час якої повторили правила дорожньої грамоти.
Традиційно протягом року в гімназії відбуваються декади "За здоровий спосіб життя", "Безпеки життєдіяльності", "Антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної залежності" під час яких із учнями проводяться лекційно – тренінгові заняття "Як досягти успіху в житті?", "Здорова молодь, здорова нація".
Освітньо-профілактична робота щодо шкідливості тютюнопаління, вживання наркотичних та інших хімічних речовин серед дітей та молоді проводилась в рамках просвітницько-оздоровчої програми "Молодь на роздоріжжі" у формі лекційно-тренінгових занять та в рамках програми "Рівний-рівному".
Психологічна служба гімназії разом з шкільною медсестрою організували конференцію для учнів 5-11 класів "Здорова дитина – надія держави".
Психологом гімназії постійно проводяться профілактичні заняття щодо шкоди паління та вживання алкоголю. Гімназія тісно співпрацює з районними соціальними службами, які неодноразово були з лекціями в стінах гімназії.
Учні початкової школи проводили конкурс малюнку "Твоє здоров’я – скарб, бережи його".
Школярі 5-7-х класів разом із бібліотекарем гімназії Бєляєвою С.П. підготували виставку літератури та провели вікторину "Скажи тютюнопалінню: "Ні !".
У рамках тижня "За здоровий спосіб життя" учителями фізкультури були проведені: першість з підтягування у висі "В здоровому тілі – здоровий дух", жваво і захоплююче пройшли "Веселі старти" серед учнів початкової школи, традиційно гімназійна команда з футболу брала участь у районних та міських змаганнях.
Тому завдання гімназії полягає в тому, щоб кожен учень прагнув не лише мати добрі знання, а й намагався самовдосконалитися, бути фізично здоровим, реалізуватись як творча особистість.
6 грудня у рамках Всеукраїнської акції "Охорона праці очима дітей" у Скандинавській гімназії було проведено відкритий урок "Безпечна праця батьків – моє щасливе майбутнє!". Після перегляду відеофільму, створеного школярами, про безпечність праці їх батьків з учнями 10-А класу спілкувалися головний спеціаліст Управління освіти з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності Саакянц Ірина Пилипівна. Вони обговорювали можливі небезпечні ситуації на роботі своїх батьків, проблеми охорони праці, способи підвищення відповідальність батьків за свою власну безпеку, зробили висновки про збільшення уваги кожного роботодавця і працівника до важливості усунення або досягнення мінімально можливого рівня виробничих ризиків, формування свідомого ставлення суспільства до культури безпеки праці.
У жовтні був проведений тиждень знань з правил пожежної безпеки. Під час тижня учні початкової школи підготували усний журнал для першокласників "Від маленького сірника до великої пожежі". 6 жовтня відбувся конкурс "Вогонь – це друг чи ворог?". Учні із захопленням змагалися за перемогу! Учасники команд відповідали на запитання, відгадували загадки, ребуси, кросворди. Команди розробляли ситуації та пояснювали, як себе поводити в небезпечних ситуаціях.
Під час проведення тижня, учні набувають необхідних навичок та знань, які можуть знадобиться їм у подальшому житті.
Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання має системний характер і займає значне місце. Гімназія поглиблено навчає дітей українській мові та літературі, тому традиції українського народу, його звичаї, культура в нашій гімназії не лише теоретично вивчаються, а й практично втілюються. Так, у всіх класах є обов'язковими виховні години, на яких вивчаються символи, обереги України, основні закони нашої держави. Ось їх тематика: "Свою Україну любіть", "Моя Україна – червона калина", "Політична культура молодої людини", "Прапор, герб – ознаки держави", "Я – громадянин України", диспути "Чи задоволений я рівнем громадянськості".
Метою національно-патріотичного виховання є формування свідомого громадянина, патріота, тобто людини з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. Вони мають органічно поєднуватись із потребою й умінням діяти компетентно й результативно.
У холі школи оформлені стенди "Державної символіки України", атрибути Скандинавської гімназії. Такі ж куточки має кожен клас. Протягом року учні готували повідомлення, у яких інформували однокласників про політичні новини нашої країни та світу.
Традицією гімназії стало співпрацювати з ветеранами Великої Вітчизняної війни.
Напередодні Дня захисника Вітчизни відбулась надзвичайно цікава зустріч із людьми героїчної долі. До гімназистів завітали Подуст М.О. − генерал-майор, учасник оборони Москви; Ярина Г.Є. – повний кавалер орденів Слави, учасник штурму Берліна та звільнення Праги. Вони поділились військовим досвідом. Учні ж відкрили для себе ще кілька сторінок війни – оборона Москви, звільнення Європи. До їхнього подвигу ми доторкнулись своїми серцями.
На зустрічі з ветеранами
4 квітня 2011 р. напередодні Міжнародного дня звільнення в’язнів фашистських концтаборів відбулася зустріч членів Українського союзу в’язнів – жертв нацизму з учнями. На прикладі власної долі колишні в’язні нацизму закликали молоде покоління українців не допустити подібних трагедій у майбутньому.
Зустріч з колишніми в’язнями – жертвами нацизму
Такі зустрічі відбуваються у рамках проекту "Наші долі – урок історії для молоді". Значення такого спілкування важко переоцінити: пам’ять людей, які пережили війну, особливо цінна для молоді.
9 травня учні й вчителі 5-11 класів стали очевидцями параду Перемоги на Хрещатику, вшанували хвилиною мовчання пам'ять про загиблих, дарували квіти ветеранам і щиро бажали їм здоров’я.
На Хрещатику 9 травня
У 2010-2011 навчальному році для учнівської та студентської молоді Міністерством освіти і науки України започатковано Міжнародний мовно-літературний конкурс імені Т. Шевченка.
Учні 5-11 класів гімназії брали активну участь у творчому змаганні. Тематика конкурсних робіт стосувалася життєвого і творчого шляху Кобзаря, питань історії, традицій і звичаїв українського народу.
3 березня у гімназії відбулася зустріч у дружньому колі вчителів, батьків та учнів "Сім’ї різні – родина одна". На зустріч завітали різні родини нашої школи, які розповіли про свої сім’ї, виховання дітей. Гостем заходу була Асоціації ділових і професійних жінок "Киянка" – члени Конгресу ділових жінок України, – які є керівниками різних підприємств і організацій столиці.
Гімназійні родини є дійсно унікальними, і в цьому пересвідчилися педколектив і гості свята, які із задоволенням слухали розповіді родини науковців Сютів; сім’ї о. Миколая (Завгороднього), що виховує шістьох синів; родини іноземців Бансал і Гупта; вчителя гімназії, матері-героїні Стеценко Т.Ю.; сім’ї, що виховує дитину-інваліда слуху Яковчуків. Зі своїми вітаннями до аудиторії звернулися народний депутат, народний артист України Ян Табачник і заслужена артистка України Тетяна Недельська. Увесь захід супроводжувався концертними номерами талановитих учнів гімназії.
Сім’ї різні – родина одна – Скандинавська гімназія
Вже символічно склалося, що в гімназії кожний клас проводить родинні свята. Головна ідея полягає в тому, що найцінніший скарб у кожної людини – це РОДИНА.
Саме тому велику увагу класні керівники приділяють родинним святам, на яких батьки разом з дітьми виконують пісні, передають звичаї та традиції свого роду, щоб їх діти були українцями не тільки за походженням, а й за духом.
Шануємо національні традиції
Улюбленим різновидом відпочинку гімназистів є подорожі містами України. Під час екскурсій учні знайомляться з історією та побутом рідного краю, дізнаються про видатних діячів держави, культури та науки, що дає поштовх для наслідування та збереження традицій свого народу.
На екскурсіях
Вся робота з національно-патриотичного виховання була спрямована на поширення соціальних знань гімназистів, розширення їх кругозору, формування власного ставлення до подій сьогодення.
Естетичне виховання
Однією із складових естетичного виховання є певний рівень художньо-естетичної культури особистості, її здатності до естетичного освоєння дійсності. Цей рівень виявляється як у розвитку всіх компонентів естетичної свідомості (почуттів, поглядів, переживань, оцінок, смаків, потреб та ідеалів), так і в розвитку умінь і навичок активної перетворюючої діяльності у мистецтві, праці, побуті людських взаєминах. Формування у школярів певної системи художніх уявлень, поглядів, які зможуть допомогти їм виробити в собі дійові критерії естетичних цінностей, готовність та уміння вносити елементи прекрасного у своє життя, починається із сприймання оточуючого.
У Скандинавській гімназії велика увага приділяється всебічному розвитку особистості і, зокрема, естетичному розвитку. Так, протягом року на гімназійній сцені було організовано та проведені свята, які допомогли продемонструвати учням свої можливості та таланти. З творчими здобутками гімназисти виступали не лише на рідній сцені, а й на різноманітних виставках, презентаціях тощо.
Кожного року гімназія розпочинає свою роботу урочистою лінійкою, на якій збирається вся велика гімназійна родина.
Початок жовтня кожного року збирає всіх на свято – День учителя. У цей святковий день, у стінах Скандинавської гімназії відбувається концерт, присвячений Дню учителя. Учні готують величне дійство, де лунали веселі пісні, вірші, виконуються запальні танці.
Концерт до Дня вчителя |
На святі Святої Люсії |
13 грудня відзначається шведське свято Святої Люсії. За традицією учні Скандинавської гімназії також його святкують. Цього року Скандинавську гімназію запросила до себе в гості шведська компанія «Еріксон». Генеральний директор компанії пан Олле Толандер гостинно вітав всіх учасників святкового вечора.
6 грудня Скандинавська гімназія святкує День Незалежності Республіки Фінляндії. Вже традиційними стали виступи гімназистів у святкових заходах, організованих за підтримки посольства цієї країни. У цьому році 93–ю річницю з Дня незалежності Фінляндії відзначали зокрема і заходом, що відбувся у Національному університеті культури і мистецтв.
Хор Скандинавської гімназії під керівництвом В.Розбінської став учасником концерту урочистого вечора з нагоди свята і виконав пісні фінською і українською мовами.
Частими гостями гімназії є відомі діячі культури. 7 грудня до учнів завітав український поет і прозаїк Олесь Ільченко. Олесь Григорович познайомив дітей з сюжетами нових казок. Письменник цікаво розповів про життя персонажів, заохочуючи дітей до самостійного читання художніх творів.
Учні брали активну участь в обговоренні книг, пропонували свої думки для створення нових казок та оповідань. Працювала виставка сучасної дитячої літератури.
Шостий рік поспіль 25 січня гімназія відзначає свій День народження, до якого ретельно готуються всі учні. В цьому році святкова програма розпочалася виступом чотирикласників "Подорож до Скандинавії". Презентацію класних колективів представили нові члени гімназійної родини – п’ятикласники. Шості класи вітали гімназію разом з літературними героями, а сьомі – представили відомі наукові відкриття зі свого погляду. А завершився урочистий вечір святковим конкурсом "Міс і містер Скандинавської гімназії – 2011".
З Днем народження, гімназіє!
В переддень 8 Березня гімназійна родина насолоджується своїми талановитими учнями на святковому концерті. Дивовижне дійство зіткане з чарівних пісень, запальних танців, гімнастичних етюдів, проникливих віршів. А за всім цим − обдаровані, креативні наші гімназисти.
За традицією у квітні в гімназії відбувається фестиваль скандинавських країн "Північне сяйво". Цього року він презентував театралізовану композицію "Нове життя старих подій: ХVІІІ ст.". Щоразу гімназія приймає почесних гостей: послів скандинавських країн та представників фірм, що працюють в Україні.
Фестиваль скандинавських країн "Північне сяйво"
Інформаційно-науковим осередком в гімназії є бібліотека. Вона популяризує книгу і читання, проводить бібліотечні уроки з учнями, оформлює інформаційні куточки до різноманітних декад, місячників; готує та проводить радіогазети до пам’ятних дат. Підвищує престиж освіченості і культури, виходячи з потреб суспільства.
Так у шкільній бібліотеці було організовано тематичну виставку казок Ганса Хрістіана Андерсена. Гімназисти мали змогу дізнатися більше і про відомого у всьому світі данського казкаря.
Бібліотекар Бєляєва С.П. часто запрошує до гімназії сучасних дитячих письменників, з якими учні мають змогу поспілкуватися особисто, та бути причетними до літературного процесу.
Естетичне виховання проникає в усі сфери дитячого життя, воно забезпечується всіма ланками виховання і використовує багатство і різноманітність його засобів.
Екологічне виховання
Любов людини до навколишнього середовища виховується з перших років навчання в школі. Від того, як здійснюється процес екологічного виховання, залежить ставлення людини до природи як джерела різних благ.
Згідно з планом роботи гімназії, з метою екологічного виховання учнів про біологічні, екологічні проблеми довкілля, формування практичних умінь і навичок поведінки в природі, розвитку та підтримки інтересів до природи, творчого самовдосконалення учнів в організації змістовного вільного часу з урахуванням інтересів на основі учнівської ініціативи і самодіяльності, що сприяє вихованню екологічно грамотної поведінки в природному середовищі, гуманного ставлення до природи, розуміння залежності людей від стану природи в Скандинавській гімназії проводилися різноманітні за формою заходи.
Традиційно в квітні проводиться декада екологічних знань , під час якої учні гімназії беруть участь у різних вікторинах, конкурсах. Готують екологічні проекти, які є цікавими для дітей різних вікових категорій.
Таким проектом стала науково-практична конференція старшокласників "Модель ООН: Сканді–2010" 17 країн-учасників, які були представлені учнями 7-11-х класів, обговорювали цього разу тему збереження біорізноманіття для стійкого розвитку людства.
Виставка учнівських робіт на конференції "Модель ООН"
У бібліотеці гімназії завжди можна ознайомитись з періодичною літературою на екологічну тематику. Популярними стали бібліотечні уроки-вікторини для молодших школярів. В читальному залі бібліотеки учні завжди знайдуть потрібну інформацію з природничих дисциплін.
Доброю традицією стало проведення трудового десанту , до якого залучаються всі педагогічні працівники, учні та технічній персонал гімназії. А учні 11-х класів кожного року саджають на пам'ять про себе дерева, впорядковуючи територію мікрорайону.
15 квітня 2011 року в Скандинавській гімназії було проведено День цивільної оборони з метою підвищення рівня знань та практичних навичок щодо дій людини в надзвичайних ситуаціях.
День Цивільної оборони
Практична спрямованість заходів, що проводилася протягом дня, носила характер змагань, вікторин, рольових ігор з основ здоров`я, практичних занять, перегляд фільмів, проведення класоводами та класними керівниками виховних годин, організацією конкурсів малюнків, газет на тему "Знати, вміти, допомогти!", "Захист людини у надзвичайних ситуаціях" викликали певний інтерес в учнів, спонукали їх до поглиблення знань із цивільної оборони та здобуття практичних навичок захисту людини від наслідків надзвичайних ситуацій. Було відпрацьовано дію за сигналом "Увага всім! Пожежа в приміщенні гімназії!". Тренування було проведено під час великої перерви. Учні та дорослі діяли грамотно і чітко, продемонстрували організованість і дисциплінованість.
З нагоди 50-річчя першого польоту людини у космос. В Скандинавська гімназія був проведений єдиний урок, зранку до школярів звернулися старшокласники з радіогазетою.
Урок, присвячений Дню космонавтики
Заходи, присвячені 50-річчю першого польоту людини в космос, не тільки дали учням цікаві та корисні знання про завоювання космічного простору протягом 50 років, але й розвивали творчі здібності, мислення, спостережливість, прививали цікавість до пізнання космосу.
Природа – суспільна цінність, оскільки є джерелом пізнавальних, естетичних, комунікативних потреб. Тому головне завдання екологічного виховання – виховати таку особистість, щоб природа набула для неї життєво важливого значення.
В дружній шкільній родині