Професійна орієнтація здобувачів та здобувачок освіти 9-10-х класів за
методикою Є.О. Клімова «Визначення типу майбутньої професії»
З метою вивчення професійної спрямованості, інтересів, нахилів, переваг здобувачів та здобувачок освіти на основі аналізу різних за характером видів діяльності на паралелі 9—10-х класів у контрольний період (лютий-березень 2023) було проведено методику Є.О. Клімова «Визначення типу майбутньої професії» (модифікація ДДО). Виділяється п’ять сфер: Людина-Людина, Людина-Техніка, Людина-Художній образ, Людина-Природа, Людина-Знакова система. Після обробки анкет результати такі:
Загальна таблиця даних на паралелі 9-х класів
сфера |
Людина-Людина |
Людина-Техніка |
Людина-Художній
образ |
Людина-Природа |
Людина-Знакова
система |
Кількість |
35 |
25 |
25 |
14 |
17 |
% |
30% |
22% |
22% |
12% |
14% |
Як ми можемо побачити за результатами в загальній таблиці даних, на паралелі 9-х класів переважає сфера Людина-Людина (це всі професії, які пов’язані з роботою з людьми). На другому місці - дві сфери: Людина-Техніка (всі професії, які пов’язані з роботою техніки) та Людина-Художній образ (усі творчі професії такі, як: художник, дизайнер, хореограф, співак тощо).