Професійна  орієнтація здобувачів та здобувачок освіти 9-10-х класів  за

методикою Є.О. Клімова «Визначення типу майбутньої професії»

      З метою  вивчення професійної спрямованості, інтересів, нахилів, переваг здобувачів та здобувачок освіти на основі аналізу різних за характером видів діяльності на паралелі 9—10-х класів у контрольний період (лютий-березень 2023) було проведено методику Є.О. Клімова  «Визначення типу майбутньої професії» (модифікація ДДО). Виділяється п’ять сфер: Людина-Людина, Людина-Техніка, Людина-Художній образ, Людина-Природа, Людина-Знакова система. Після обробки анкет результати такі:

Загальна таблиця даних на паралелі 9-х класів

сфера

Людина-Людина

Людина-Техніка

Людина-Художній образ

Людина-Природа

Людина-Знакова система

Кількість

35

25

25

14

17

%

30%

22%

22%

12%

14%


      Як ми можемо побачити за результатами  в загальній таблиці даних, на паралелі 9-х класів переважає сфера Людина-Людина (це всі професії, які пов’язані з роботою з людьми). На другому місці - дві сфери: Людина-Техніка (всі професії, які пов’язані з роботою техніки) та Людина-Художній образ (усі творчі професії такі, як: художник, дизайнер,  хореограф, співак тощо).